Jun 5, 2012

Dear Ex

Tibe2 arini rase cam nak tulis pasal die . Kenapa yea ? Ke sbb dgr lagu 

" SEMAKIN KU KEJAR SEMAKIN KAU JAUH BY 5Minute "  


mahunye tak , dulu dulu lagu ni lah yang aku selalu aku dengar sebelum aku dapat "Die" 

mungkin betol orang cakap kalau kita buat orang 1day nanti orang buat kita balik . macam aku ni haa . Dulu2 kemain sayang kat die tapi bile dah dapat x jage die betol betol layan macam nak x nak . Bile die dah pergi time tulah terhegih hegih kat die . Sedangkan time tu die da ade orang lain . Hummm xapalah shery .kau jugak yang cakap kalau orang yang kau sayang tengah bahagia kau janji tak kan sedih tapi bahagia kan ? Erghhhhh tapi kenapa kau macam xbahagia tapi kau sedih . 



Ya Allah sebenarnya aku ni nak apa ya Allah ? dulu time die mintak putus aku cakap OKAY . Kenapa aku x penah ingat yang dulu time nak dapatkan die susah sangat kan ? Dulu aku nak kenal die susah sangat kan ? Tapi sekarangggg ? Napa aku bonggok sangat xingat semua tu ?! Kenapa aku perangai macam ni ?


Aku xtahuuuu ! time die mintak putus aku xtahu nak cakap ape ? aku xboleh nak cakap aku TAKNAK PUTUS ! sambil buat muke tgh menangis or sedih ? dalam mesej mane boleh mengambarkan perasaan kite :( 


hummm Kadang kadang aku rasa aku dah penat dah nak lalui saat saat cam ni . Kadang2 aku rase Kan best kalau aku tak pindah kuantan . So aku x kan jumpa orang2 yang akan buat aku sendiri sedih terluke dan macam2 laa . Kenapa jalan cerita cinta aku xmacam orang lain yang setiase happy . Dan ending die pon happy . alaa cam lagu AVRIL "Happy Ending" Xmacam aku . Yang mule mule happy then akhirnye dengan kekecewaan . Mungkin betol . Semuannye berpunca dari aku sendiri .


Kadang2 aku rasa macam dah malas nak kenal dengan orang . But this is life kan ? Hari hari kita akan sentiase jumpa org baru . aku je jenis yang tak pernah bersyukur . sedangkan kakak aku sendiri pon boleh cakap gitu . BFF sendiri pulak cakap aku ni MEMILIH . Ya Allah aku bukan macam tu lah ! sape aku nak pilih pilih pasangan ? perfect pon tak . 


Seriusly , kalau korang pikir hidup aku ni sangat menyeronokkan korang salah . Hidup aku lah paling meng-Boringkan . Dari segi kesempurnaan memang xade yang sempurna . Aku mengaku . Kadang2 boleh pulak aku cemburu tengok pasangan kapel yang sweet sweet je kat fb . *dah tahu tu kenapa gi tengok* hehe tipulah kan kalau dorang pon tak pernah kecewa ?  xpernah sedih ?


hummm sebenarnya sakit sangat hati aku rasa bile kena pendam je semua ni . Macam orang cakap . Xsemua perkara yg kite boleh kongsi kan ? Aku kalau hal hal camni lebih baik aku luahkan kat blog ni . Aku xminat nak luahkannye dalam fesbok ataupon twitter . Sebab aku tau kat blog ni mane ade org nak bace bagai kisah aku ni . Aku bukan artis . Aku cume manusia biase yg xpunya apa2 . Aku tulis kat blog ni pon sebab aku dah xboleh nak pendam sorang2 . Aku kalau boleh nak bercerita je kat BFF BFF aku tapi aku xmampu . Macam orang cakap . 


"Kadang kadang BFF kita pun dah bosan dengar kisah hidup kite yang xhabis habis diduga ." 


Kehidupan ni bukan macam cerita FRIDAY , i'm in love TV9 8.30 setiap hari Khamis (waa siap promote cite tu hee) . 
Kawan kawan jugak bukan macam cerite tu . Biar pon Awang yang sentiase putus cinta , selalu x dengar nasihat FFL(friend for life) die tp kawan kawan die tetap sokong die , tetap dengar masalah die dan xpenah bosan dengar masalah die . Aku teringin nak ade jalan hidup camtu . Aku tahu semua tu xmungkin . Macam aku cakap xade yang sempurna dalam hidup ni . Jalan cerita tu terlalu sempurna . Xade kawan yang sanggup nak dengar kisah hidup kau yang asyik same je jalan ceritanye . macam ustaz Azhar idrus cakap . 


"Daripada kita luahkan masalah kita pade manusia . Lebih baik kite luahkan kat atas sejadah . Dan mengadu kepada Allah s.w.t . Allah xpernah bosan medengar ,masalah kita ."  




Dear Ex : 

I don't hate you. And I don't have the right to hate you. Swear god, I don't hate you. How can I hate someone I'm in love before? sometimes i really miss you, and sometimes i think i want you back . i know that was impossible . i'm sorry for treating you badly . 
something that i must accept :

"the past cannot be changed ,forgotten ,edited or erased .it can only be accepted"  . 

Awak ,


sy nak bagitahu sesuatu . sesuatu yang dah lame saya rase saye pendam sorang sorang. sesuatu yang mana, tak ade orang tahu .selama saya jadi your girlfriend saya rasa awak memang tak pernah layak untuk saya . bukan sebab awak jahat atau apa . tapi awak terlalu baik di mata saya . awak selalu jaga hati saya . tak pernah marah saya . sampai kadang kadang saya saje buat perkara supaya awak marah saya . saya tak pernah ade perasaan cemburu bile dengan awak . tapi saya akan cemburu kalau awak sebut nama Ex Girlfriend awak HANIS hee  sebab saya tahu dulu semasa awak ngan saya pon awak still sayangkan die . tapi kan awak , awak memang sentiase jaga hati saya kan awak ? tapi saya tak pernah nak jage hati awak . saya hanya menyakitkan dan terus menyakitkan . Saya sepatutnye bersyukur sebab saya dapat awak . saya terlalu percaye walaupon saya layan awak nak tak nak je tapi dalam hati awak saya tahu hanya ade saya masa tu . Dan saya langsung tak sedar yang awak pon ade perasaan . awak pon boleh berubah . macam orang cakap : 

"sedangkan musim boleh berubah-ubah, apatah lagi hati/perasaan manusia  ."  

Awak , selama saya dengan awak . kalau saya cakap saya sayangkan awak saya cintakan awak saya tak pernah tipu .



Awak , tujuan saya tulis blog bukan sebab nak awak bace then awak terima saya . tapi cume nak awak tahu . walaupon saya tak col , mesej awak selalu . tak bermakne saya memang lupekan awak dari hidup saya . awak tahu x ? tiap kali kite cakap telefon . awak selalu tanye saya tak de boyfriend lagi ke ? then saya selalu cakap "TAK ADA" . macam mane saya nak ade keberanian cakap kat awak dalam telefon yang mane 

"sampai sekarang saya tak jumpa lagi penganti awak dalam hidup saya ." 

kadang kadang saya tak boleh terima dengan keputusan awak mintak putus ngan saya dulu . saya pernah rase macam nak REMOVE awak dalam FriendList saya kat FB dan DELETE numbor awak . tapi numbor awak tak boleh hilang dari ingatan saya . saya tetap ingat numbor awak walau saya dah buang numbor awak .kalau awak ingat saya happy bile awak mintak putus dengan saya awak silap . awak tak tahu macam mane perasaan saya .saya kena pergi Plkn dsaat awak ngan saya dah takde ape ape . handphone numbor Maxis saya tertinggal kat umah . saya tak boleh mesej awak . tapi awak selalu dalam ingatan saya . kalau tak . takkan saya col awak time saya ade kat Plkn .

awak , 
sekarang saya dah redho . saya akan cube bahagia dengan melihat awak dengan orang baru atau penganti saya dihati awak tapikan awak , kenapa awak tak nak berterus terang je kat saya yang awak memang dah ade penganti saya .?

Sumpah ! saya tak kan marah awak atau benci awak . tapi kenapa awak Tipu saya bile saya tanya awak ade girlfriend or X awak cakap  "TakAda ". kalau awak berterus terang kat saya ,saya janji yang saya takkan ganggu hidup awak lagi . Saya pon bagi kebenaran kat awak . andai 1hari awak dah menyampah dengan saya . awak REMOVE saya sebagai friends kat Fb awak . awak jugak boleh DELETE numbor saya kalau awak nak . awak , betol ... saya tak kisah kalau awak buat camtu .  

hummm awak saya harap awak bahagia kayy . haa 1 lagi , nanti awak tunjuk saya tau girlfriend baru awak tu . saya janji saya takkan add or berkawan ngan die :)


No comments:

Post a Comment