May 27, 2012

Sahabat Selamanya

Sekebun cinta nan berbunga
Teguh berdiri nan berduri

Aku yang asli di dalam mekar
Bila terbit mentari

Menguntumlah



eh eh asal pulak aku tibe tibe nyanyi lagu ziana zain ni? *garu kepala sambil kening angkat angkat ala ala Ziana Zain* Haha ngepek lah . nyanyi lagu lain lah . lagu ape ek ?
Elvis Presly ? Celina Dion ? Sherry Omar ? Oppss sudahlah . Layan lagu Najwa Latif jela . Lagu ape ? scroll bawah !


" SAHABAT "


hehe aku suke gile lagu ni . tapi bukan sebab Najwa Latif yg nyanyi k ,  kalau Anita Serawak nyanyi pon aku suke k . aku suke lagu ni sebab Lirik die perhhhhhh memang terbaik . aku rase cam penulis lirik ni rase . bahagia sangat sangat . bersyukur sangat sangat sebab Allah kurniakan Sahabat . so for those yg ade Sahabat die akan memahami lirik lagu ni n ase happy je nyanyi lagu ni tau . 

actually , bile aku hayati lirik ni aku terbayang sorang je . Sape ? Of coz laa BFF aku . hehe (best friend forever kay !)
lirik tu banyak sangat cam samanye . tp ade gak yg xsame hehe (aku sedar ayat aku sedikit cam ayat keling+indon) aku ni nak bercerita tentang BFF aku ni . BFF aku ni name die 
"JAJA ."
aku ingat ni kali kedua aku bercerita tentang die hehee aku tahu mesti ade yg bace entry aku ni bosan . yelaa yela aku ni bukanlah jenis orang yang hebat bercerita ,menulis apatah lagi bermadah . aku hanyalah manusia biasa yg tak tahu apa2 *cehwahh ayat cam mintak kaki je*hehehe okay back to the story of SAHABAT .

Sahabat Sahabat Sahabat . apalah jadi hidup aku tanpa sahabat ? begitu juga dengan hidup korang . aku penah bace ade 1 artical pasal hidup seseorang tannpa sahabat
"hidup tanpa seorang sahabat ibarat sehelai kain putih yg kosong tanpa bercorak "

korang nak tahu x tanpa BFF aku yg sorang ni aku cam xboleh nak buat benda da . nak tahu kenapa aku ckp gtu ? sebab aritu aku balik dari PLKn . aku arap time aku blk org pertama yg aku nak bercerita BFF aku lah . tp malangnye BFF aku sedikit berangin ngn aku . die cam tanak kawan ngan aku . xnak reply mcej aku . aku col xnak angkat . aku mention name die kat FB die xnak muncul . aku xtahu ape salah aku . Jahatkan ? saje seksa aku . korang nk tahu . time die buat gini kat aku . aku cam org xbetol . yela selalunye kalau ade berita gembira mesti aku cite kat die . kalau aku sedih mesti die akan bg aku kate2 semangat dorongan support semua lah hahaha tp bile jadi gtu die xade . aku penah tanye die 
"jaj , xnak jadi BFF aku dah ke ?"

"Ntah"
ayat die ni laa buat hati aku panas gile . ade rase cam nak bagi die makan cagu Malik Nor je tau . aku sedih sgt time tu . aku ingat aku dah khilangan BFF . hehhee tibe 1aritu kiteorg da okayy . masing2 da mintak maaf sesama sendiri walaupon xtahu mintak maaf sebab ape ? hehe kadang kadang kalau aku duk sorang sorang pastu teringat . aku mesti gelak sendiri sampai penah sekali akak aku cakap 

ka ni dah kenapa ? duk gelak gelak ?

aku pon dengan buat senyum senyum kambingnye diam jela haha

aku teringat lagi haritu aku memang tengah sedih lah sebab ade mamat bangla ni tinggalkan aku hahaha *tipu tipu je tau* xdelah aku pon xingat sebab ape aku sedih sangat . malam tu aku rase nak col BFF aku sebab aku tahu kalau cakap ngan die molek nak keluar hingus . sedut balik hahaha *ngotor lah ko ni !* hee . aku memang nak nangis la . tp bile aku col die aku gelak . tapi die pulak dengan baik hatinye tanye 

"ka okay shery ?"

aku ni kalau tengah sedih or tengah tahan menangis janganlah orang tanye okay ke x ? or pujuk pujuk aku . memang aku makin nangis lah . tp time die tanye aku gtu . aku tarik nafas then cakap 

emm aku okay .

walaupon time tu air mata duk kuar jek . hehe pas die taye gtu aku terus ckp klaa t aku mcej haha
aku mesej die aku ckp sebenarnye aku ngah sedih then die ckp die dah agak sebab suare aku lain . tapi die ckp kenapa tak nangis je die nak dengar . hahaha memang x la weiiiiiii . air mate aku ni pemalu hahaa

walaupon cume mesej die bagi kata2 kat aku . tp ayat tuh dah membuatkan aku NAIK balikkkk . kan aku dah cakap Bff aku ni hebat . korang ade ? tade kan ? hahaha . kiteorang ni memang selalu mesej . kadang2 tu blh dkatekan tiap2 hari . macam orang bercinta kan ? hahaha xadelaa korang jgn pk enggak enggak nati aku kena sembelih guna pisau rembo ngan awek die ,hee kiteorg memang rapat walaupon bile jupe camm kalau boleh nak duduk bawah meja je . hehehe 


emm aku nak buat pengakuan jujur . sebenarnye sejak die ade gf . aku xberapa nak mecej die . sebab aku xnak ganggu . yelaa orang tengah bahagia *pede pokkkkkkkkkkkkkkkkk ! jaja aku baling aku selipor* hehe bff aku bkn suke aku ckp gni . tp ini lah hakikatnye ... *pede pokkkkkkkk ! sekali lg kena haha* aku ni bukan ape . aku takot gf die cemburu . cukup lah gf die yg dulu dulu da cemburu :P . aku xsalahkan dorang kalau dorang cemburu .  sebab kalau aku jadi pempuan pempuan tu pon aku cemburu . hehehe yelaa rapat sgt . haaa janagn kate gf die laa . Ex bf aku pon paling cemburu dengan BFF aku ni . aku ingat lagi . kalau aku cite pasal kawan aku lelaki mane mane . die cket pon xkisah . tapi kalau aku bercerita pasal Bff aku ni . die mesti cemburu . sabor jelaaa .hahaha 

cc korang . hahaha
 tapi haruslah paham . hakikatnye kiteorg ni cume BFF xlebih dari tu . *tapi kalau ade jodoh 1ari nnti ape salahnye* hahaha *guraw guraw* 
aku harap sangat persahabatan aku ngn die kekal sampai bile bile begitu juga ngan kawan kawan aku yg lain .
aku harap 1ari nanti andai panjang umo n bff aku ni pon da kawen dan ade ank perempuan . dan aku pon da kawen . ade ank lelaki . aku rancang tuk  kawenkan dorang bedua . yelaa dah tentu hubungan aku ngn Bff aku ni semangkin rapat hahaaha 

humpp koranggg . aku tahu harini blog aku mesti kurang trendingggg . yela byk melalut kan . ape boleh buat . cam aku cakap tadi laa ... "aku ni bukannye pandai bercerita , pandai menulis apatah lg bermadah . aku hanye manusia biase yg xtahu ape2" hahaaha

okaylah !aku akhiri dgn doa buat sahabat dan lirik lagu sahabat . enjoyyyyy xoxo 

YA ALLAH , engkau sentuhkanlah hati sahabat-sahabatku ini disaat mereka jauh dariMU ... pelukkanlah hati mereka di saat mereka mencintai sesiapa lebih dariMU,peliharalah iman mereka selalu YA ALLAH ! Amin... sesungguhnye ku rapuhkan jari jemariku menjungjung ke langit, mendonggak ke awan,bibirku tak henti-henti berkata dengan deraian air mata jernih,mengucapkan syukur dengan segala nikmat kerana telah mempertemukan dan mengurniakan sahabat-sahabat seperti mereka kepadaku ....


YA ALLAH , ku mohon agar Engkau sentiasa mencerahkan rahmatMU kepada sahabatku-sahabatku ini...dan kekalkanlah nama mereka,wajah mereka ddalam dadaku,walaupon dalam diri mereka tidak ada namaku,wajahku, bahkan diriku sekalipon di buang ... YA ALLAH ,jagalah diri mereka sepertimane kau jaga hubungan silaturahim ini, walaupon jasatku di mamah bumi . AMIN


JAJA :)



Lirik Lagu Sahabat - Najwa Latif


Kau ada dikala ku suka

Dikala ku duka

setiap tangisan dan juga ketawa

Kau ada dikala ku perlu

setia menemaniku

Pegang erat tanganku bila aku jatuh





Kau lah yang selalu

Selalu menemaniku

Mendengar kisah pahit manis

Hidup ku



Kau lah yang di situ

Setia menunggu ku

Kau lah yang satu

Menjadi sahabatku



Ku tahu ku kan selalu ada

Pada dirimu

Dan ku harap kau juga rasa begitu



Kau lah yang selalu

Selalu menemaniku

Mendengar kisah pahit manis

Hidup ku



Kau lah yang di situ

Setia menunggu ku

Kau lah yang satu

Menjadi sahabatku



Kau lah yang selalu

Selalu menemaniku

Mendengar kisah pahit manis

Hidup ku



Kau lah yang di situ

Setia menunggu ku

Kau lah yang satu

Menjadi sahabatku



Sahabatku.








nanti nak cari Keychain camni pastu nk bg kat die :P







No comments:

Post a Comment