Aug 1, 2012

Kalaulah Arwah Masih Ada



Ni kisah waktu umur aku 6tahun,sampai sekarang aku ingat lagi..
Dan mungkin SELAMA-LAMANYA~

SEMUA NIE TENTANG DIE

Aku rindu waktu kecik aku...aku rindu waktu aku n "KAU" main mok-mok (main kawin-kawin)

"KAU" selalu jadi ketua/ayah aku selalu jadi anak bongsu..

aku ingat lagi waktu tu "KAU" suruh aku n anak-anak "KAU" yang lain(murid-murid yang lain) panggil "KAU" PAPA..hehehe kelakar sangat bila ingat..

Yang selalu jadi MAMA sape??? "W" laa... sebab die yang paling garang n matang ... 
EMM ingat x waktu 1kelas kita susun kerusi ? kita buat kereta-kereta kan ? best sangat..yelaa.. 1kelas kita SPORTING :)

Mana laa dorang sekarang ye ? Hanya berapa orang je lagi yang aku ingat n jumpa..aku tak tahu laa dorang semua ni kemana ? Emm

"KAU" ... 
ingat tak tiap kali cikgu tadika kita ada MESYUARAT kelas kita selalu cari pasal dengan kelas depan  (aku tak ingat dah nama apa) Kita main perang-perang . kita perang guna SELIPAR.. power kan kita punya senjata ..hehehe kita baling-baling selipar bukan kat orang tapi kat atap kelas .. 

"KAU" 
tahu x ? sekarang ni aku tengok ATAP kat tadika tu still ada selipar..
tak tahu laa tu selipar kita or tak ? ingat tAk kelas sebelah kita tu tak SPORTING langsung..ye ar.. takot sangat . kita ajak join taknak..apelar.... That's why laa kita tak rapat dengan kelas sebelah kan-kan ? :)

HUH! sedihnya bila ingat time tu... 

YA ALLAH..KENAPALAH CEPAT SANGAT MASA BERLALU..
Kalau laa ka masih ada mesti ka join bercerita ngan aku kan ? :'(
tapi tu lah Nak buat macamana..TUHAN lebih sayangkan ka....

WEIIII bagi aku ka baik sangat tahu tak ??
Dari umur 6tahun lagi aku kenal ka...sampai lah sekarang....
hmmm......

masuk darjah1 n 2 kita sekolah sama lagi.... happynye aku rasa..
waktu darjah 1 n 2 .. "KAU" sombong sikit laa... yelar..kalau jumpa xnak pon bertegur..
MALU sangat..hehehe tapi,biasa laa... darjah 1 n 2 memang laa kita malu2 lagi...

MASOK darjah 3 :

2kelas cikgu xade .. termasoklaa kelas aku ...
kelas "KAU" n kelas 1lagi kelas je ade cikgu .. Aku n separuh kelas aku terpilih untuk tumpang kelas "KAU"..

e... takotnya aku ase.. semua budak2 kelas "KAU" baik-baik belaka..HUF!lega den...
Tengah aku buat kerja yang cikgu suruh .."KAU" tiba2 je datang kat aku n tanya ..

"Hey! awak nie adik ____ kan?kirim salam kat abang ye..."
"aah..nape? n camne tahu?iallah ... "

sebenarnya..abang die ngan abang aku kawan rapat.. abang dia KEMBAR.. dua-dua rapat ngan abang aku..
HUH!xsangka betul aku ...waktu aku tanya DIE tu DIE cakap lah yang DIE nampak aku waktu abang DIE datang umah aku.. (sebenarnya aku pon nampak..hehehe)

EMM start pade tu kau da oke pon ngan aku. asal jumpe je Senyum. tapi xde laa rapat macam waktu tadika dulu..
walaupon sampai darjah 5 orang gosipkan kite bedua .. KAU tetap oke...

FORM1 :

waktu form1 kite xsame sekolah dah.. "KAU" sekolah A .. aku sekolah T ..
start form1.. aku memang jarang nampak "KAU"...xsangka waktu FORM2 "KAU" dah pindah KUANTAN..

aku tahu yang "KAU" dah pindah..tapi aku yakin 1hari nanti aku mesti jumpe "KAU",yela bg aku kuantan bukan jauh pon..

Tiba lah saat aku pulak yang kena pindah kat KUANTAN..
aku ingat kalau aku pindah kuantan ..aku boleh jumpa"KAU" lagi..

humm lame jugak aku duk kuantan tapi aku tak penah pon jumpa"KAU" ..Last aku jumpa "KAU" kat MEGAMALL kuantan..itu pon waktu FORM1 ..sejak pada tuu tiap kali aku pergi MEGAMALL aku mesti berharap dapat jumpa "KAU"..TAPI sekarang?............

hummmm aku ingat aku akan jumpa ''KAU" lagi bila aku duduk kuantan.. rupanya x....
sekarang ni Tiap kali aku pergi MEGAMALL tengok kat tempat yang hari tu aku jumpa "KAU" sokmo aku tringat kat"KAU" ... Sejak "KAU" pergi tinggalkan aku..aku benci gila nak pergi MEGAMALL !

WEIII Nape ka pergi tinggalkan aku ? Kalau laa aku tahu ka sekolah S ??? 
ummmmmmm Aku nyesal weiii aku nyesal sebab aku xamek tahu apa-apa pon pasal kau kawan . Kalaulah aku amek sikit tahu pasal kau,mesti aku tak menyesal macam ni kan? Hummm :'(


macam orang cakap . kita akan mula merasa kehilangan bila orang yang kita sayang pergi meninngalkan kita buat selama-lamanya . :'(

END!

For those yg tak tahu sebenarnya "DIE" dah tak ada .. die bukan pergi ke mana-mana tapi die telah MENINGGAL DUNIA..

PADA: 25/09/2009 (raye ke5) JUMAAT ....
Xcident di T.LUMPUR KUANTAn...


aku harap LEPAS korang bace nie,korang tolong SEDEKAH kan AL-FATIHAH untuk die kayy .. n moga-moga rohnya dcucuri RAHMAt .. AMIN.......................!

No comments:

Post a Comment